مجله پینسیل

 مزایا و معایب خرید لوازم التحریر ایرانی

دفتر کلاسوری 4 حلقه سم + يدک

چه میزان به لوازم‌التحریر تولید ایران اطمینان دارید؟ چه شرکت‌های تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی را می‌شناسید؟ از کیفیت لوازم التحریر ایرانی راضی هستید؟ این سؤال‌ها تنها تعداد محدودی از پرسش‌هایی هستند که ما قرار است در ادامه راه پاسخ دادن به آن‌ها را به شما نشان بدهیم؛ بنابراین برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب لوازم‌تحریر ساخت ایران با ما همراه باشید.

تنوع و کیفیت لوازم التحریر ایرانی قابل‌رقابت با نمونه خارجی

بررسی تنوع نوشت‌افزارهای ایرانی

شرکت‌های بسیار زیادی درزمینه‌ی تولید لوازم التحریر ایرانی مشغول به کار هستند و روزانه تعداد زیادی از نوشت‌افزار و اقلام تحریر را وارد بازار می‌کنند. با یک بررسی ساده و اجمالی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های لوازم‌التحریر و حتی سایت‌های فروش نظیر پینسیل، می‌توانید میزان تنوع این محصولات را در هریک از دسته‌های محصولات لوازم تحریر ایرانی متوجه شوید.

شرکت‌های داخلی تولیدکننده لوازم‌التحریر توانسته‌اند تاکنون تنوع خوب و مناسبی را در اقلام مربوطه ایجاد کنند و بتوانند نیازهای خریداران را برآورده سازند. شما با بررسی یک سایت نوشت‌افزار می‌توانید تنوع این محصولات را در اقلامی همچون دفترهای خط‌دار و نقاشی، مداد و مداد رنگی، پاک‌کن، تراش، های‌لایتر و … مشاهده کنید که خوشبختانه از استقبال مناسبی هم برخوردار هستند.

زیردستی سمیناری سهند

شرکت‌های بسیار زیادی درزمینه‌ی تولید لوازم‌التحریر مشغول به کار هستند

ویژگی‌های لوازم‌التحریرهای ایرانی

در ادامه به بررسی دقیق‌تر ویژگی‌ها و مزایای استفاده از لوازم التحریر ایرانی می‌پردازیم تا بتوانید نگرش و دیدگاه دقیق‌تری نسبت به این نوشت‌افزارها به دست آورید.

کیفیت لوازم‌التحریر داخلی

باتوجه‌به وجود رقابت تنگاتنگ در بازار لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و وجود رقبای معروف خارجی، شرکت‌های تولیدکننده لوازم تحریر ایرانی، درصدد افزایش کیفیت نوشت‌افزارهای خود هستند تا بتوانند نظر مصرف‌کننده‌ها را به محصولات خود جلب کنند و سهم مناسب‌تری در بازار را به خود اختصاص دهند. خودتان شاهد هستید که در بعضی و شاید بسیاری از اقلام نوشت‌افزار، محصولات ایرانی ازجمله پارسی کار، آریا و نهال، نام‌ آشنایی هستند و به کیفیت بالای این محصولات اطمینان زیادی دارید.

قیمت مناسب و معقول

باتوجه‌به اینکه لوازم التحریر ایرانی ساخت داخل کشور هستند، قطعاً نسبت به کالاهای وارداتی قیمت معقول‌تری دارند. از طرف دیگر باتوجه‌به تفاوت ارزی ریال و دلار یا سایر ارزهای خارجی، محصولات وارداتی مخصوصاً از اروپا و آمریکا، قیمت‌های بسیار بالایی دارند؛ درعین‌حال لوازم التحریر ایرانی در کنار کیفیت مطلوب، قیمت مناسبی را به خود اختصاص داده‌اند؛ بنابراین لوازم‌التحریر داخلی در بسیاری از مواقع برای استفاده‌های روزانه و معمول یا حتی حرفه‌ای بهتر و مقرون به‌صرفه‌تر هستند.

طرح و الگوهای جذاب

بسیاری از کودکان و نوجوانان به الگوها و شخصیت‌های ایرانی و اصیل علاقه دارند. وجود طرح این شخصیت‌های حقیقی و انیمیشنی بر روی لوازم التحریر ایرانی همچون شخصیت‌های کارتونی خارجی، می‌تواند کودکان را جذب کند. از طرف دیگر در بسیاری از اقلام مانند دفتر، کلاسور و … طرح‌های باستانی یا اصیل ایرانی همچون گلیم، ترمه و نقش‌های زیبای ایرانی وجود دارد که به‌عنوان طرح‌های کلاسیک، طرفداران خاص خود را دارد.

پوشه دکمه دار A4 پیلاوران

وجود تصویر شخصیت‌های محبوب بر روی جلد لوازم‌التحریر

معایب لوازم‌التحریر داخلی

متأسفانه در کنار ویژگی‌های عالی و درجه‌یک لوازم التحریر ایرانی، یک سری موارد سبب ایجاد نقص و عیب در این محصولات می‌شود. در ادامه به بررسی اجمالی این موارد خواهیم پرداخت تا با این معایب آشنا شوید. البته دقت فرمایید که این موارد ضعف و عیبی که ذکر شده دررابطه‌با برخی از نمونه‌های لوازم‌التحریر هستند و در مورد تمامی برندهای ایرانی صدق نمی‌کند. بسیاری از این شرکت‌های نام‌آشنا، باقدرت و کیفیت بالایی فعالیت می‌کنند.

محصولات تقلبی و فیک

شاید تا الآن فکر می‌کردید که تنها برندهای خارجی و معروف دارای محصولات فیک و تقلبی هستند؛ اما متأسفانه در یک سری تولیدی‌ها، محصولات ضعیف و بی‌کیفیت را با لیبل برندهای معروف و زبده ایرانی به بازار عرضه می‌کنند که با قیمت بسیار پایین‌تر از محصولات درجه سه چینی به فروش می‌رسند. این کیفیت بد و تقلبی بودن محصولات سبب بدنامی و آزرد شدن خاطر خریدار از برند معروف می‌شود و افراد را به‌اشتباه می‌اندازد.

ضعف و جای خالی در بعضی از اقلام

شرکت‌های تولیدکننده ایرانی همچون سهند، پارسی کار، نهال، پاپکو، آریا و … درزمینه‌‌های متنوعی بسیار خوش درخشیدند و اطمینان خریداران خود را جلب کرده‌اند؛ اما باتوجه‌به گستردگی اقلام تحریر، در بعضی از حوزه‌ها نبود این برندها و لوازم التحریر ایرانی بسیار حس می‌شود و این مورد سبب پیشتازی یک سری برندهای ضعیف خارجی می‌شود.

طراحی‌های ضعیف

شاید شما هم موافق باشید که در بعضی از مواقع با اجناسی مواجه می‌شویم که برخلاف نمونه خارجی، طراحی بسیار ضعیف و بدشکلی دارند و حتی ظاهر نامناسب و غیر شکیل آن، فرد را از خرید منصرف می‌کند؛ حتی اگر در عین طراحی ضعیف، از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

پرگار سما کد 10421

برندهای معروف و باکیفیت ایرانی

در آخر

لوازم التحریر ایرانی ویژگی‌ها و معایب خاص خود را دارند؛ اما در بررسی کلی می‌توان به این نتیجه رسید که این نوشت‌افزارهای از استقبال خوب مردم برخوردار بودند و کیفیت و تنوع بسیار خوبی را داشتند؛ به‌گونه‌ای که نیازهای بسیاری از افراد را برآورده ساخته‌اند.

یکی از نمونه‌های موفق و ساده این مورد، خودکار کیان است که طرفداران بسیار زیادی دارد و عین طراحی ساده و ظریف بودن از کیفیت جوهر بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیار روان می‌نویسد. امیدواریم با موارد ذکرشده، زمینه و اطلاعات خوبی را در مورد لوازم‌التحریر تولید ایران پیدا کرده باشید. شما می‌توانید بهترین‌های ایرانی را در پینسیل خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *