مجله پینسیل

ایده های جذاب برای تزئین دفتر مشق بچه ها

https://pinsil.ir/%d8%b3%d8%aa-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d8%b1/

تزیین دفتر مشق بچه‌ها می‌تواند انگیزه درس خواندن را در آن‌ها افزایش دهد. همان‌طور که برای غذا دادن به بچه‌های کوچک‌تر توصیه می‌شود که از دیزاین و طراحی در خصوص غذاها استفاده شود، برای یادگیری روان نیز بهترین گزینه استفاده از تزئینات و طراحی‌ها است.

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها غذای جسم و آموزش و مطالعه نیز غذای روح هستند. اگر به هر دو این موارد به‌طور یکسان و مساوی توجه شود، یک انسان به‌تمام‌معنا و کامل به جامعه تحویل داده می‌شود. ما در این مقاله از سایت پینسیل قصد داریم تا در مورد تزئینات مرتبط به دفتر مشق و دفتر املا توضیحات کاملی ارائه دهیم. اگر به این موضوع علاقه دارید، بهتر است با ما همراه شوید.

تزیینات کاربردی برای دفتر مشق

چه نوع تزئیناتی می‌توان برای دفترهای آموزشی به کار برد؟

همان‌طور که می‌دانید گاهی اوقات ساده‌ترین طراحی‌ها می‌توانند بزرگ‌ترین و بهترین نتایج را به همراه داشته باشند. ما نیز در اینجا قصد داریم شما را با ساده‌ترین روش‌های تزیین دفتر مشق آشنا کنیم.

  • تزئین جلد دفتر مشق به‌عنوان تخته‌سیاه کوچک

شما در این روش می‌توانید یک تکه چوب مخصوص برای این کار تهیه کرده و به پشت دفتر مشق دانش‌آموزان پیش‌دبستانی خود بچسبانید. با این روش، او تمایل بیشتری به دست گرفتن دفتر مشق خواهد داشت و حتی می‌تواند غلط‌ها و اشکالات خود در دفتر مشق یا املا را در پشت دفتر به‌طور صحیح بنویسد.

  • گلدوزی روی جلد دفتر املا

شاید در اولین برخورد، کمی عجیب به نظر برسد؛ ولی با یک گلدوزی رنگارنگ از طرحی که کودک دوست دارد، می‌توانید جلد دفتر املا را به جذاب‌ترین شکل ممکن، گلدوزی کنید. این کار با استفاده از سوزن و کاموا و حتی نخ‌های کلفت امکان‌پذیر است. در این مورد می‌توانید از کودکتان نیز کمک بگیرید.

به این صورت که از او بخواهید اندازه‌های دلخواه را در دفتر مشخص کند و با استفاده از خط‌کش همان اندازه‌ها را به شما نشان دهد. البته می‌توانید از او بخواهید یک نقاشی خوب بر روی جلد دفتر بکشد و شما از روی آن به گلدوزی بپردازید. در این شرایط، او به خود افتخار می‌کند نقاشی که کشیده به یک اثر هنری تبدیل شده است.

  • استفاده از نوارها و روبان‌های رنگی

یک ایده جذاب برای تزیین دفتر مشق استفاده از نوارها یا روبان‌های رنگی که کودک به آن‌ها علاقه دارد، است. شما می‌توانید به کمک دانش‌آموز، نوارها را به اطراف و حاشیه‌های دفتر بچسبانید. البته می‌توانید این کار را بر روی جلد دفتر نیز پیاده‌سازی کنید.

در این مورد حتی می‌توانید یک هماهنگی خوب و عالی انجام دهید؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید برای دفتر مشق یا املای دانش‌آموزان یک مداد یا خودکار مناسب نیز انتخاب کنید. سپس طرحی را که بر روی جلد دفتر می‌زنید، به اطراف مداد یا خودکار نیز بپیچانید.

استفاده از دفتر و مداد همرنگ

  • استفاده از پارچه‌های تزئینی زیبا

به نظر می‌رسد استفاده از این روش بسیار ساده و کم‌هزینه‌تر باشد. دانش‌آموز می‌تواند قسمتی از پارچه‌های موجود در خانه را طبق اندازه جلد دفتر برش زده و با استفاده از چسب مخصوص به دفتر بچسباند.

  • استفاده از رنگ و آبرنگ

برای تزیین دفتر املا، استفاده از آبرنگ و مدادهای رنگی نیز پیشنهاد خوبی است. این روش مخصوصاً برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی که به‌تازگی وارد دنیای مدرسه می‌شوند، عالی خواهد بود. دلیل این امر، تمرین آن‌ها و رسیدن به نتیجه جذاب است که از دسترنج خود آن‌ها به وجود آمده است. این کار باعث می‌شود تا کودک حس غرور و رضایت از کار خود داشته باشد و ارتباط عمیقی با درس و مدرسه برقرار کند.

اگر به خاطر داشته باشید زمانی که ما در سن و سال مدرسه بودیم، با تزیین دفتر مشق در قسمت حاشیه‌های دفتر یک حس ناب و مطلوبی از این کار داشتیم. مادران امروز نیز می‌توانند با الهام گرفتن از این ایده ساده، یک آموزش عالی به کودکان خود بدهند.

  • تزیین دفتر با آموزش حروف الفبا

اگر دانش‌آموز شما اولین سال تحصیل خود را شروع کرده است، شما می‌توانید با استفاده از تزیین دفتر او، علاوه بر انتقال حس جذابیت، به او غیرمستقیم آموزش بدهید. در این روش می‌توانید در اولین صفحه دفتر حرف «الف» را با استفاده از شکل‌های حیوانات و اشکال دیگر که در قسمت‌های مختلف اینترنت وجود دارند، بکشید.

چند صفحه رد کنید و بعد حرف «ب» را به همین منوال ترسیم کنید. این کار را تا تمام شدن کل صفحات دفتر انجام دهید تا به حرف «ی» برسید. البته استفاده از شماره‌ها نیز می‌تواند خوب و عالی باشد. به بیان ساده‌تر، عدد «یک» را با تزئینات مناسبی در گوشه دفتر بکشید، بعد از دانش‌آموز بخواهید شکل اصلی عدد را در همان صفحه بنویسد.

پینسیل بزرگترین مجموعه لوازم تحریر دخترانه و پسرانه ، لوازم تحریر فانتزی و اداری با قیمت عالی. خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر ارزان ایرانی و خارجی

تزئینات و نقاشی‌ها در دفتر

  • ترسیم انواع نقاشی‌ها در صفحات دفتر

در این روش می‌توانید چند صفحه از دفتر مشق را به ترسیم نقاشی‌های کودک اختصاص دهید. این کار را می‌توانید به‌عنوان جایزه برای کودک در نظر بگیرید؛ به‌عنوان‌مثال از او بخواهید که اگر در امتحان املای خود نمره بالایی کسب کرد، اجازه دارد تا صفحه مربوط به همان قسمت را به‌دلخواه نقاشی کند. این کار اشتیاق کودک را در درس خواندن به طرز عجیبی بالا می‌برد.

  • استفاده از اکلیل‌های رنگی و درخشان

احتمالاً استفاده از این روش باعث شود تا دانش‌آموز، حتی نتواند یک‌لحظه این دفتر را از خود جدا کند. زرق‌وبرق اکلیل‌های رنگی برای یک انسان بزرگ‌سال هم بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. حال شما تصور کنید این تزیینات را برای دفتر مشق یک کودک 7 ساله به کار ببرید. مسلماً او با دیدن این‌همه زیبایی، ارتباط خوبی با لوازم درس و مدرسه خود برقرار خواهد کرد.

در بازار، اکلیل‌های رنگی و درخشان زیادی وجود دارند. شما می‌توانید ابتدا مقداری چسب به قسمت موردنظر خود بزنید و سپس اکلیل‌ها را روی آن قسمت بپاشید. در این صورت بعد از خشک شدن چسب و تکاندن اکلیل‌ها، نتیجه نهایی بسیار دل‌نشین خواهد شد.

https://pinsil.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%ba%d8%b0-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%aa-%d8%b7%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86%db%8c/

دفتر مشق اکلیلی و درخشان

کلام آخر

در این مقاله به چند نمونه از ایده‌های جذاب در خصوص تزیین دفتر مشق پرداخته شد که اگر افراد آگاهی نسبی از آن‌ها داشته باشند، می‌توانند دوران تحصیل و مدرسه را برای دانش‌آموز جذاب و دل‌نشین کنند. بسیاری از این روش‌ها هزینه و زمان زیادی نمی‌گیرد؛ اما نتیجه‌ای که به دست می‌آید، باعث می‌شود تا رضایت دانش‌آموز بیشتر شود. اگر خودتان نمی‌توانید از پس تزیین دفترهای مشق و املا بربیایید، مجموعه‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند. آن‌ها دفترهای تزیین‌شده را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند.

 ” مجموعه ای از لوازم تحریر دخترانه و پسرانه ،لوازم تحریر لاکچری، و اداری با قیمت عالی. خرید آنلاین انواع لوازم تحریر ارزان ایرانی و خارجی از سایت پینسیل با ارسال به کل ایران “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *