مجله پینسیل

بهترین خودکار برای جزوه نویسی چیست؟

بهترین خودکار برای جزوه نویسی چیست؟

بهترین خودکار برای جزوه نویسی موضوع مقاله امروز است. امروزه خودکارها در انواع رنگ‌ها و طراحی‌های متنوع و گوناگون در بازار لوازم‌التحریر موجود هستند. باتوجه‌به استفاده‌ای که از خودکار دارید، بهتر است خودکاری متناسب با نوع مصرف و کاربرد خود انتخاب کنید تا متن نهایی شما زیبا و چشم‌نواز جلوه کند.

برخی از این خودکارها به‌قدری محبوب و پرطرف‌دار هستند که نام آن‌ها در میان عموم مردم و بازار لوازم‌التحریر بر سر زبان‌ها افتاده است.

به‌طورکلی خودکارها در دو نوع ساده و درب‌دار و خودکار کلیکی یا فشاری موجود هستند. خودکارها از نظر قطر نوشتاری نیز با هم تفاوت دارند. بیشتر خودکارهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای قطر یک میلیمتر هستند. خودکارهای ظریف‌تر دارای قطر زیر یک میلیمتر و خودکارهایی که درشت‌تر می‌نویسند، دارای قطر بالای یک میلیمتر هستند.

بهترین خودکار برای جزوه نویسی چیست؟

درصورتی‌که دانشجو هستید و با هدف جزوه‌نویسی خودکار را تهیه می‌کنید، نیاز است تا نکاتی را در هنگام خرید بهترین خودکار در نظر بگیرید و به برند خودکار انتخابی خود نیز توجه کنید تا در نهایت یک جزوه خوانا، مرتب و تمیز داشته باشید.

به طور معمول می‌توانید از انواع رنگ‌های متنوع خودکار در جزوه خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا در هنگام مطالعه جزوه، چشمان شما از خواندن مطالب خسته نشود و متن شما حالت یکنواخت نداشته باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین خودکار برای جزوه نویسی را به شما معرفی کنیم.

بهترین خودکار برای جزوه نویسی چیست؟

انواع برندهای معروف و باکیفیت خودکار در جهت جزوه‌نویسی

شما می‌توانید این خودکارها را در دو نوع ایرانی و خارجی از بازار تهیه کنید. دسته‌ای از خودکارهای مناسب برای جزوه‌نویسی در زیر آمده است تا به شما معرفی کنیم.

  • خودکار صدف

خودکار صدف بهترین خودکار برای جزوه نویسی به‌حساب می‌آید.  این خودکار را به‌عنوان خودکاری با قیمت مناسب، مقرون‌به‌صرفه و کیفیتی مطلوب به جهت جزوه‌نویسی به شما معرفی می‌کنیم. این خودکار از سال ۱۳۹۳ روانه بازار لوازم‌التحریر شد و در سه ‌رنگ قرمز، مشکی و آبی در بازار موجود است. قطر نوشتاری خودکار صدف یک میلی‌متر است.

  • خودکار فابل

این خودکار نیز یکی از برندهای موفق خودکار در بازار لوازم‌التحریر است که در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت بهینه لوازم ایرانیان وارد بازار شد. تولید خودکار فابل تنها به‌صورت کریستالی ساده است و در ۴ رنگ قرمز، مشکی، آبی و سبز در بازار موجود است‌. این خودکار نیز از قیمت و کیفیت مطلوبی برخوردار است. درصورتی‌که به دنبال یک خودکار باکیفیت، بادوام و راحت هستید خودکار فابل گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. قطر نوشتاری خودکار فابل ۰.۷ میلی‌متر است.

  • خودکار سفیر

خودکار برند سفیر نیز یک برند موفق در میان انواع خودکار موجود در بازار بوده و محصول شرکت رز تحریر یزد است. این خودکار در ۴ رنگ قرمز، مشکی، آبی و سبز در بازار وجود دارد. علاوه بر این چهار رنگ اصلی در آن، شما شاهد رنگ‌های فانتزی و متنوع نیز از این خودکار در بازار خواهید بود. قطر نوشتاری خودکار سفیر ۰.۷ میلی‌متر است.

خودکار مناسب برای جزوه‌نویسی

  • خودکار پاپکو

خودکار پاپکو نیز یک نمونه موفق خودکار در بازار لوازم‌التحریر است که با طراحی ارگونومیک خود مانع فشار به انگشتان و مچ دست می‌شود. شیارهای موجود روی بدنه خودکار مانع خسته شدن انگشتان و لیز خوردن خودکار می‌شوند. خودکار کد px003bp در ۴ رنگ قرمز، مشکی، سبز و آبی موجود است. این خودکار محصول شرکت پارسا پلاستیک پاپکو است که از سال ۱۳۶۳ آغاز به فعالیت کرده و یک برند محبوب به‌حساب می‌آید. قطر نوشتاری خودکار پاپکو یک میلی‌متر است.

  • خودکار پارسی کار

خودکار پارسی کار نیز به‌عنوان بهترین خودکار برای جزوه نویسی به‌حساب می‌آید. این خودکار تحت برند سی ‌بی ‌اس تولید می‌شود. برند سی ‌بی ‌اس از نمونه برندهای موفق و معروف نوشت‌افزار داخلی در زمینه تولید انواع پاک‌کن و خودکار به‌حساب می‌آید. خودکار پارسی کار در انواع بسته‌های  ۸تایی و ده‌تایی با تنوع رنگ‌های فانتزی در بازار موجود است. قطر نوشتاری خودکار پارسی کار ۰.۷ میلی‌متر است.

  • خودکار کیان

خودکار کیان محصول شرکت نوشت‌افزاری کیان است. خودکارهای این برند دارای قیمت و کیفیت مطلوب و مناسبی هستند. خودکار کیان با قابلیت نوشتاری روان، شکل ظاهری زیبا و سبک بوده که قطر نوشتاری آن 0.7 میلیمتر است. این خودکار برای ظریف و نازک نویسی مناسب است و جوهر ریزی ندارد. این خودکار در رنگ‌های مشکی، آبی، قرمز و سبز موجود است. بدنه آن به‌صورت ارگونومیک طراحی شده است و بدنه شفافی دارد که میزان جوهر باقی‌مانده خودکار را به‌راحتی نشان می‌دهد.

  • خودکار بیک

مدل رایج این خودکار در ایران، بیک کریستال است که در  سال   1950  در شرکت بیک فرانسه تولید شد.  این خودکار دارای طراحی شش وجهی است که باعث نگه‌داشتن راحت خودکار در دست می‌شود. این خودکار در طیف گسترده رنگ در بازار موجود است.  قطر این خودکار 1.6 میلیمتر است؛ پس اگر به دنبال مدلی از بهترین خودکار برای جزوه نویسی هستید، می‌توانید از بیک استقبال کنید.

بهترین خودکار برای جزوه نویسی چیست؟

معرفی خودکارهای خارجی به جهت جزوه‌نویسی

همان‌طور که مطالعه کردید انواع خودکارهای ایرانی به طور واضح و شفاف توضیح داده شد. حال وقت آن رسیده تا به معرفی بهترین خودکار خارجی برای جزوه‌نویسی اشاره‌ای داشته باشیم.

  • خودکار استدلر

برند استدلر یک برند خارجی شناخته ‌شده و پرطرف‌دار در بین انواع خودکار است. این خودکار نیز بهترین خودکار برای جزوه نویسی به‌حساب می‌آید. شرکت استدلر یک شرکت، با تجربه‌ای طولانی در زمینه تولید نوشت‌افزار در کشور آلمان است. برند استدلر را بیشتر با خودکارهایش می‌شناسیم.

در خودکار استدلر از جوهر باکیفیت استفاده شده است. این خودکار در انواع رنگ‌های متنوع و گوناگون در بازار موجود بوده و دارای قطر و ضخامت مناسبی برای نوشتن است. درصورتی‌که به دنبال یک خودکار روان و راحت هستید، خودکار استدلر نیز گزینه مناسبی خواهد بود. قطر نوشتاری خودکار استدلر ۱.۴ میلی‌متر است.

  • خودکار زبرا

این خودکارها از انواع خودکارهای ژله‌ای هستند. نوک ظریف و نرمی دارند و پس از نوشتن سریع خشک می‌شوند. در میان انواع خودکارهای زبرا مدل ساراسا معروف و شناخته‌شده است. قطر نوشتاری خودکار زبرا ۰.۵ میلی‌متر بوده و در رنگ‌های متنوع در بازار موجود است. زبرا نیز توانسته نام خود را در بین بهترین خودکار برای جزوه نویسی جا دهد.

  • خودکار لکسی

خودکار لکسی یک خودکار سبک است و بدنه درخشان و صیقلی دارد. این خودکار یک خودکار روان است و دارای قابلیت خشک‌شدن سریع پس از نوشتن است. جوهر بجا مانده از این خودکار سطح سفید کاغذ را لک نمی‌کند. این خودکار دارای شکل ظاهری منحصربه‌فرد و جذابی بوده که در انواع رنگ‌های قرمز و مشکی و آبی موجود است. بر روی این خودکار گیره استیلی به جهت جا دادن و حمل آسان قرار داده شده است. در میان خودکارهای لکسی مدل جت آن معروف است. قطر نوشتاری خودکار لکسی ۰.۵ میلی‌متر است.

بهترین خودکار برای جزوه نویسی چیست؟

اهمیت خودکار مناسب برای جزوه‌نویسی

  • خودکار کلارو

خودکار کلارو نیز یک مدل خارجی معروف است که با عنوان بهترین خودکار برای جزوه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودکار دارای طراحی ظاهری شفاف و شیشه‌ای است و در قسمت پائینی، دارای یک تیوپ جیر مانند به جهت نگه‌داشتن آن در دست است. در تولید جوهر این خودکار از فرمولاسیون جوهر نانو استفاده‌شده است. این خودکار در رنگ‌های قرمز، آبی و مشکی موجود است. در میان مدل‌های خودکار کلارو مدل اطلس شناخته‌شده است. قطر نوشتاری خودکار کلارو ۱ میلی‌متر است.

  • خودکار پارکر

این نوع خودکار را می‌توان به‌عنوان قدیمی‌ترین مدل در میان مدل‌های خارجی خودکار نام برد. از این خودکار می‌توان به‌عنوان یک خودکار گران‌قیمت و لوکس یادکرد؛ چرا که به طور معمول افراد معروف و سرشناس برای امضای خود از آن استفاده می‌کنند. خودکار خارجی پارکر را می‌توان به‌عنوان یک هدیه ارزشمند برای یک دوست نیز در نظر گرفت. این خودکار دارای قطر نوشتاری M است.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی بهترین خودکار برای جزوه نویسی پرداختیم. بهتر است در هنگام خرید خودکار جزوه‌نویسی قطر نوک خودکار، ارتفاع و سبک بودن آن را در نظر بگیرید. درصورتی‌که به ظریف نویسی علاقه دارید خودکارهایی با قطر نوشتاری کمتر و در صورت تمایل به درشت‌نویسی خودکارهای با قطر نوشتاری بیشتر را انتخاب کنید. به طور معمول بهترین رنگ برای جزوه‌نویسی و نگارش تکالیف رنگ آبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *