مجله پینسیل

راه‌های تشخیص اصالت یک خودکار حرفه ای

خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر

خودکار یکی از نوشت‌افزارهای پرکاربرد است. امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که همراه خود خودکار نداشته باشد. متأسفانه سودجویان انواع خودکارهای تقلبی و بی‌کیفیت را روانه بازار کرده‌اند که با پس دادن جوهر یا کم‌رنگ‌شدن آن کاربران را با چالش روبرو می‌کنند؛ ازاین‌رو در این مقاله سعی کرده‌ایم که راه‌های تشخیص اصالت یک خودکار حرفه ای را بیان کنیم تا افراد بتوانند هنگام خرید بهترین نوع این ابزار را شناسایی کنند.

انواع خودکار از نظر جوهر

یکی از اجزای اصلی خودکار جوهر آن است. این لوازم‌التحریر بر اساس نوع جوهر در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد که عبارت‌اند از:

  • خودکار دارای مخزن جوهر: این نوع خودکارها یک مخزن جوهر دارند که بعد از اتمام جوهر، می‌توان مجدداً آن را پر کرد. در ضمن مجهز به یک درپوش مخصوص هستند که مانع از خشک‌شدن جوهر می‌شود.
  • خودکار کارتریجی: این دسته دارای کارتریج‌های یک‌بارمصرف پر از جوهر هستند و قابلیت شارژ ندارند.
  • خودکار دارای کانورتر: این لوازم‌التحریر یک مبدل دارد که به کاربر کمک می‌کند تا از مخزن قابل شارژ استفاده کند.

یک نمونه از انواع خودکار موجود در بازار

انواع مختلف خودکار بر اساس نوک

  1. خودکار با نوک ضخیم: این دسته از خودکارها برای کسانی مناسب است که دستخط درشت دارند. وجود نوک ضخیم در این ابزار باعث می‌شود که خط این افراد بهتر دیده شود.
  2. خودکار با نوک نازک: استفاده از این نوشت‌افزار به کاربرانی توصیه می‌شود که دارای دستخط ریز هستند و کلمات را به شکل فشرده و کیپ می‌نویسند. ازآنجاکه این افراد حروف را نزدیک به هم می‌نویسند، استفاده از خودکار با نوک نازک سبب خوانا شدن خط آن‌ها می‌شود.
  3. خودکار با نوک متوسط: امروزه اکثر سازندگان خودکار، این محصول را با نوک متوسط به بازار عرضه می‌کنند؛ زیرا این گروه از ابزار نوشتاری برای همه افراد مناسب هستند.

بررسی انواع خودکار

خودکار لوکس چه نوع خودکاری است؟

خودکار کلکسیونی یا لوکس اغلب برای هدیه دادن مورداستفاده قرار می‌گیرد. امروز در داخل کشور تولیدکنندگانی که در زمینه ساخت نوشت‌افزار فعالیت دارند، اقدام به ساخت انواع خودکار لوکس و فانتزی کرده‌اند که از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند.

خودکار لوکس یک نوشت‌افزار زیبا و فریبنده است که برای استفاده بر روی میز کار بسیار مناسب است. مهم‌ترین مشخصه این محصولات شیک و زیبا طراحی منحصر‌به‌فرد گیره آن‌هاست که در واقع شناسنامه خودکار محسوب می‌شود و با قرارگرفتن در جیب ظاهری باشکوه و خیره‌کننده پیدا می‌کنند.

یکی از راه‌های تشخیص اصالت یک خودکار حرفه ای لوکس این است که این ابزار نفیس یک اسکلت فلزی دارد که بسیار مستحکم بوده و جلای خاصی را داراست. در مغزی خودکارهای معمولی متریال اولیه برنج به کار می‌برند، اما در مغزی خودکارهای لوکس نوک و ساچمه ابزار از استیل ساخته می‌شود. نرخ خودکار نفیس باتوجه‌به برند سازنده آن متفاوت است. همچنین زمانی که برای تولید و ساخت قطعات خودکار صرف می‌شود، در بالابردن قیمت اثرگذار است.

پینسیل بزرگترین مجموعه لوازم تحریر دخترانه و پسرانه ، لوازم تحریر فانتزی و اداری با قیمت عالی. خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر ارزان ایرانی و خارجی

چگونه اصالت یک خودکار حرفه ای را تشخیص بدهیم؟

یکی از راه‌های تشخیص اصالت یک خودکار حرفه ای، قیمت این نوشت‌افزار است. جنس‌های تقلبی معمولاً با نرخی ارزان عرضه می‌شوند؛ بنابراین اگر هنگام خرید با قیمتی غیرطبیعی و نامتعارف برخورد کردید، باید به کیفیت خودکار شک کنید. برندهای معتبر تولیدکننده خودکار محصولات خود را با نرخی بیشتر به فروش می‌رسانند.

از جمله راه‌های تشخیص اصالت یک خودکار حرفه ای توجه به بسته‌بندی محصولات است. معمولاً افراد متقلب و سودجو به این مسئله توجه چندانی نمی‌کنند و محصولات خود را با بسته‌بندی ضعیف و بی‌کیفیت عرضه می‌کنند. خودکار اصل از متریال اولیه مرغوب ساخته می‌شود و آرم شرکت سازنده بر روی آن‌ها درج شده است. به‌عنوان‌مثال برند بیک نام شرکت خود را به‌صورت برجسته بر روی نی خودکار درج کرده است.

توجه به شکل ظاهری نیز یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصالت یک خودکار حرفه ای است؛ زیرا متقلبان به یک‌سری از ریزه‌کاری‌ها توجه نمی‌کنند. اگر بخواهیم باز هم خودکار بیک را مثال بزنیم، درب خودکار بیک اصل، رنگ آبی پررنگ دارد، اما در محصولات فیک رنگ درب کم‌رنگ‌تر است.

خودکار بیک اصل در بدنه خود سوراخ ریزی دارد که برای یکنواخت کردن میزان فشار هوا در داخل و خارج بدنه تعبیه شده است، فشار هوا جوهر را در لوله خودکار پایین آورده و نوشتن را امکان‌پذیر می‌کند. انواع تقلبی خودکار این سوراخ کوچک را ندارند.

خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر

دیگر راه‌هایی که باید بدانید

از جمله راه‌های تشخیص اصالت یک خودکار حرفه ای این است که باید در هر شرایطی بنویسد. گاهی کاغذ در دسترس نیست و لازم است که بر روی سطوح دیگری مطلب یادداشت شود. خودکار اصل باید بر روی همه سطوح بنویسد؛ حتی شیشه، پلاستیک و غیره. فاکتور بعدی این است که خودکار اصل نباید جوهر پس بدهد و با عمودی نگه‌داشتن آن نباید جوهر به سمت عقب برگردد؛ مخصوصاً هنگام نوشتن بر روی دیوار، خودکار باید قادر به رد گذاشتن باشد.

وزن خودکار نیز یکی از راه‌های تشخیص اصالت یک خودکار حرفه ای است؛ زیرا اگر وزن بیشتر از حد استاندارد باشد، دست کاربر خیلی زود خسته شده و نوشتن به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود. سر خودکار اصل باید نه آن‌قدر سفت باشد که به‌سختی باز شود و نه خیلی گشاد باشد که مدام از خودکار جدا گردد. این مسئله به‌خصوص برای افرادی اهمیت پیدا می‌کند که عادت به حمل خودکار دارند.

قطر ساچمه خودکار اصل در حدی است که هنگام نوشتن، فرد انعطاف و نرمی خاص آن را کاملاً حس می‌کند. ساچمه بعضی از خودکارهای تقلبی به‌قدری نازک است که نوشتن را مشکل می‌کند. معمولاً برندهای معتبر به این مسئله توجه می‌کنند و قطر استانداردی برای ساچمه خودکار در نظر می‌گیرند.

خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر

انواعی از خودکار اصل

نتیجه‌گیری

باتوجه‌به اینکه امروزه خودکارهای فیک در بازار مصرف به‌وفور یافت می‌شوند، بهترین راه برای اطمینان از کیفیت محصولات، خریداری این نوشت‌افزار از مراکز معتبر است. سایت فروشگاهی ما بهترین و مرغوب‌ترین خودکار حرفه ای را با قیمت‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند. انواع خودکار‌های فلزی و زیبا توسط مجموعه ما ارائه می‌شود که علاوه بر قیمت پایین، ظاهری شیک دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *