مجله پینسیل

معرفی بهترین خودکار ها برای طراحی

معرفی بهترین خودکار ها برای طراحی

خودکار یکی از رایج‌ترین انواع نوشت‌افزار است که امروزه برای کار‌های مختلفی استفاده می‌شود. این محصول دارای تنوعی زیادی است که هر‌کدام کاربرد خاص خود را دارند. تنوع مدل‌‌های موجود ممکن است کمی کار را برای شما سخت کرده باشد اما جای نگرانی ندارد؛ چراکه در این مطلب قصد داریم تا بهترین خودکار برای طراحی و ویژگی‌های آن را به شما معرفی کنیم.

طراحی یکی از مواردی است که می‌توانید برای انجام آن، از خودکار استفاده کنید‌. البته باید بدانید که هر خودکاری برای این کار مناسب نبوده و طبیعتاً باید مدل‌های مناسب این کار را انتخاب کنید. مطمئناً مطالعه این بخش می‌تواند کمک زیادی به شما برای انتخاب مدل درجه یک بکند؛ ازاین‌رو ادامه مطلب را از دست ندهید.

ویژگی‌های بهترین مدل خودکار برای طراحی 

طبیعتاً خودکار طراحی باید ویژگی‌های لازم برای این کار را داشته باشد. طراحی به‌طورکلی فرایندی متفاوت از نوشتن‌های عادی روزانه است و ازاین‌رو به ابزار متفاوتی هم نیاز دارد. شما برای داشتن یک طراحی با‌کیفیت، در درجه اول نیاز به ابزار مناسب و مخصوص برای این کار دارید.

به همین دلیل باید به دنبال خرید مدل‌هایی باشید که بتوانند کارایی مد‌نظر را برای شما ایجاد کنند. آشنایی با ویژگی‌های یک خودکار مناسب می‌تواند انتخاب مدل مناسب را برای شما بسیار راحت بکند؛ به همین دلیل در ادامه ویژگی‌های لازم برای خودکارهای تخصصی طراحی را بررسی می‌کنیم.

خودکار

  • راحت بودن کار با خودکار 

همان‌طور که اطلاع دارید طراحی غالباً کاری زمان‌بر و فوق‌العاده ظریف است و به همین دلیل ابزار طراحی، به شکلی تولید می‌شود که کار با آن راحت است. استفاده از خودکار‌های نامناسب می‌تواند انرژی زیادی از طراح بگیرد که این موضوع می‌تواند زیبایی و ظرافت کار را هم تحت‌تأثیر قرار بدهد. طبیعتاً کار با یک خودکار سفت می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد؛ ازاین‌رو یک ابزار طراحی درجه یک به شکلی طراحی می‌شود که کاملاً نرم و راحت است و فشار زیادی به دست وارد نمی‌کند.

پس بهترین خودکار برای طراحی، باید به شکلی تولید شده باشد که مصرف‌کننده حتی پس از گذشت ساعت‌ها کار هم احساس خستگی نکند. معمولاً در کنار این خودکار‌ها بخش نرمی قرار می­دهند تا دست طراح حتی پس از ساعت‌ها کار هم احساس درد نکند.

  • یک خودکار مناسب، باید نرم باشد

روان نویس

  • داشتن قطر مناسب

از نظر متخصصان خودکار‌های با نوک‌ریز، گزینه مناسبی برای طراحی نیستند. در طراحی عموماً نیاز است تا خطوط به‌صورت سایه‌روشن و یا تیره رسم بشوند که انجام این موارد با یک خودکار ریز، بسیار سخت و به‌نوعی نشدنی است؛ ازاین‌رو باید خودکاری که انتخاب می‌کنید، قطر مناسب و کلفت‌تر از نمونه‌های عادی داشته باشد. برای این موضوع نمی‌توان ضخامت خاصی را بیان کرد؛ چراکه انتخاب میزان قطر، کاملاً سلیقه‌ای است و هر مصرف‌کننده باید باتوجه‌به شرایط خود تصمیم بگیرد که کدام نوع، برای وی بهتر است.

  • داشتن رنگ حرفه‌ای

بهترین خودکار برای طراحی، باید بتواند به‌خوبی بر روی کاغذ، خطوط واضح و مشخصی را ترسیم کند. در غیر این صورت، طراحی زیبایی خود را از دست می‌دهد و این چیزی نیست که بسیاری از طراحان بخواهند. استفاده از خودکار‌هایی که رنگ خوبی ندارند، می‌توانند زحمات و طراحی زیبای شما را هدر بدهند؛ ازاین‌رو هرچقدر هم که در کار طراحی ماهر باشید اما به یک ابزار مناسب برای خلق اثری بی‌نظیر نیاز دارید.

خودکار‌های مناسب برای طراحی به بهترین شکل می‌توانند طراحی‌های جذاب و زیبایی ایجاد کنند. رنگ مناسب و واضح از ویژگی‌های این خودکار‌ها است که کار با آن‌ها را بسیار مناسب کرده است. مانند قطر، انتخاب نوع رنگ هم سلیقه‌ای است و می‌توانید بسته به شرایط از یک رنگ و یا چندین رنگ مختلف، استفاده کنید‌‌.

  • جوهر درجه یک

خودکار مناسب برای طراحی باید جوهر باکیفیتی داشته باشد. این جوهر باید بلافاصله پس از نوشتن، ‌ خشک بشود و با گذشت زمان هم رنگ خود را از دست ندهد. ‌ در غیر این صورت ممکن است جوهر رسم شده بر روی کاغذ، در اثر تماس با دست پخش شده و به کل، طراحی ایجاد شده را خراب کند. مطمئناً این موضوع اتفاق بسیار ناخوشایندی است که برای جلوگیری از آن، استفاده از خودکار مناسب ضرورت دارد.

خودکار

خودکار با‌کیفیت را تنها از مرکز معتبر، خریداری کنید

چگونه می‌توان مدل‌های درجه یک را در بازار، خریداری کرد؟

تا اینجای کار با ویژگی‌های بهترین خودکار برای طراحی آشنا شدید. اما حتماً برای شما هم این سؤال مطرح شده است که چگونه می‌توان این مدل‌ها را در بازار تهیه کرد؛ ازاین‌رو در ادامه مواردی را بررسی می‌کنیم که می‌تواند شما را در خرید این مدل‌‌ها یاری کند.

  • انتخاب مرکز خرید مناسب 

اگر آشنایی زیادی با انواع خودکار موجود در بازار و ویژگی‌های هرکدام ندارید، احتمالاً نمی‌توانید به‌راحتی خودکار مناسب خود را خریداری کنید. انتخاب یک مرکز خرید مناسب، می‌تواند کمک زیادی به شما برای خرید خودکار طراحی با بیشترین کارایی داشته باشد. در مراکز معتبر فروش لوازم‌تحریر، عمدتاً بهترین مدل‌ها به مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌شود؛ درحالی‌که در سایر مراکز که در دسته مراکز بی‌کیفیت هستند، بیشتر مدل‌های کم‌فروش و بدون کارایی پیشنهاد می‌شوند؛ چرا که هدف اصلی آن‌ها تنها کسب سود است.

این موارد به‌خوبی نشان می‌دهند که انتخاب یک مرکز فروش مناسب، چه نقش مهمی در رسیدن به بهترین خودکار برای طراحی، دارد. در کنار این موضوع باید توجه کنید که مدل‌های با‌کیفیت، غالباً در فروشگاه‌های معتبر عرضه شده و یکی از دلیل محبوب بودن آن‌ها هم می‌تواند همین موضوع باشد؛ بنابراین ضروری است که برای خرید خودکار موردنیاز خود تنها به این مراکز  مراجعه کنید.

فروشگاه‌های معتبر لوازم‌تحریر، هم شامل مراکز فروش حضوری و هم شامل مراکز آنلاین است که با درنظرگرفتن همه موارد، باید بگوییم مراکز فروش آنلاین، گزینه بهتری و در دسترس‌تری هستند. بهتر است یکی از معتبر‌ترین مراکز فروش آنلاین را انتخاب کرده و خرید خود را از طریق آن انجام بدهید.

ابزار، نقش مهمی در کیفیت طراحی دارند

  • شناسایی برند‌‌های معتبر خودکار ها

همان‌طور که اطلاع دارید، برند‌های مختلفی در زمینه تولید لوازم‌تحریر فعالیت می‌کنند که کارایی همه این مدل‌ها یکسان نیست؛ به همین جهت پس از انتخاب مرکز مناسب، مهم‌ترین کار برای شما، شناسایی برند‌‌های شناخته شده بازار است. در بخش قبلی اشاره شد که در مراکز معتبر، عموماً بهترین مدل‌ها به شما پیشنهاد می‌شود اما باید بدانید که خرید بهترین خودکار برای طراحی، با تنها انتخاب مراکز معتبر ممکن نیست.

هیچ‌کس نمی‌تواند به‌اندازه خود شما، بهترین خودکار طراحی را شناسایی کند؛ ازاین‌رو بهتر است بر اساس ویژگی‌های گفته‌شده در بخش‌های قبلی، برند‌های مناسب بر اساس نیاز خود را شناسایی کنید. البته می‌توانید برای دستیابی به نتیجه بهتر، از راهنمایی‌های فروشندگان هم استفاده کرده و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید. در حال حاضر برند‌های پارکر، شیفر، کراس، لامی و فابرکاستل گزینه‌های خوبی برای خرید هستند.

نتیجه‌گیری 

طراحی، کاری ظریف و با‌دقت است و به همین دلیل به ابزار‌های دقیق و با‌کیفیتی هم نیاز دارد. مهم‌ترین ابزار برای شما، یک خودکار طراحی مناسب است. بهترین خودکار برای طراحی دارای ویژگی‌های مشخصی بوده که براین‌اساس می‌توان آن‌ها را در بازار، شناسایی کرد. ‌

البته باید توجه داشته باشید که نیاز‌های همه افراد یکسان نیست و ازاین‌رو انتظار می‌رود به همه افراد، خودکار یکسانی، پیشنهاد نشود. انتخاب مرکز مناسب و برند معتبر می‌تواند کمک زیادی به شما برای داشتن یک محصول درجه یک، بکند؛ ازاین‌رو تا جای ممکن محصولات خود را با درنظرگرفتن این موارد، تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *