مجله پینسیل

چک لیست وسایل طراحی با مداد برای شروع

خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر

هنر نقاشی یکی از ۷ هنر مهم و شناخته شده دنیا است و تاریخچه‌ای بسیار طولانی‌تر از سایر هنر‌ها دارد. انسان همواره به دنبال راهی برای تخلیه احساسات خود بوده و نقاشی و طراحی و آوردن این احساسات روی کاغذ یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت روحیه و ایجاد حس خوب است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نقاشی از نوع طراحی ساده بپردازیم و وسایل طراحی با مداد را به شما معرفی کنیم.

نقاشی سبک‌ها و روش‌های بسیار گسترده‌ای دارد و درک هر فرد از این هنر و توانایی و استعدادش در پیاده کردن آن متفاوت است. بسیاری از نقاشان در دنیا سبک خود را دارند و برخی دیگر از انواع مختلف آن برای آوردن تصاویر روی کاغذ استفاده می‌کنند.

پینسیل بزرگترین مجموعه لوازم تحریر دخترانه و پسرانه ، لوازم تحریر فانتزی و اداری با قیمت عالی. خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر ارزان ایرانی و خارجی

طراحی با مداد

انواع سبک‌های نقاشی

پیش از پرداختن به وسایل طراحی با مداد خالی‌ازلطف نیست که به‌طورکلی با انواع سبک‌های نقاشی که می‌توانید یاد بگیرید آشنا شوید. دسته‌بندی انواع نقاشی می‌تواند بر اساس سبک نقاش، سال‌هایی که این سبک رواج داشته و نوع عقاید نقاشان این سبک انجام شود؛ اما ما در این مقاله قصد داریم انواع سبک‌های نقاشی را بر اساس نوع وسایلی که در کار استفاده می‌شود، دسته‌بندی کنیم.

به‌طورکلی نقاشی و آوردن اشکال روی کاغذ می‌تواند رنگی یا سیاه و سفید و تک‌رنگ باشد. انواع رنگی نقاشی تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و وسایل بسیار گوناگونی برای انواع مختلف نقاشی‌های رنگی در بازار موجود هستند، اما نقاشی‌های سیاه و سفید تنها به نقاشی‌های سیاه‌قلم و طراحی با مداد محدود می‌شوند. همچنین سبک‌هایی با عنوان نقاشی با خودکار نیز وجود دارند که آن‌ها نیز می‌توانند جزو کار‌های رنگی و تک‌رنگ به‌حساب بیایند.

از انواع نقاشی‌های رنگی می‌توان نقاشی با رنگ روغن روی بوم پارچه‌ای، نقاشی با رنگ ویترای روی شیشه، نقاشی با آبرنگ روی کاغذ و مقوا، نقاشی با انواع مدادرنگی روی مقوا و کاغذ، نقاشی با پاستل گچی روی مقوا، نقاشی با رنگ اکریلیک روی مقوا و غیره را مثال زد.

نقاشی‌های سیاه و سفید نیز شامل طراحی با مداد‌های مخصوص طراحی روی کاغذ و مقوا و نقاشی سیاه‌قلم با مداد کنته و زغال می‌شوند. البته گفتنی است که طراحی با مداد تنها محدود به سیاه‌قلم نمی‌شود و در تمام سبک‌های رنگی و غیره شما نیاز به زدن طرح اولیه با مداد دارید؛ بنابراین لوازم طراحی با مداد از اصلی و پایه‌ای‌ترین لوازم هر نقاش هستند.

خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر

انواع مداد طراحی

طراحی با مداد

همان‌طور که گفته شد اگر قصد یادگیری انواع مختلف سبک‌های نقاشی را دارید وسایل طراحی با مداد از جمله مواردی هستند که باید همیشه در جامدادی شما وجود داشته باشند. به‌طورکلی زمانی که آغاز به یادگیری نقاشی می‌کنید ابتدایی‌ترین طرح‌هایی که می‌کشید و اولین چیز‌هایی که یاد می‌گیرید همگی به‌وسیله لوازم طراحی با مداد خواهند بود.

زمانی که شما به طور دقیق بیاموزید که چگونه دست خود را رها کنید تا مداد طراحی چیزی که در ذهن شماست را روی کاغذ بیاورد، می‌توانید به سبک‌های دیگر که غالباً با قلم‌مو سروکار دارند روی آورید. پیش از یادگیری طراحی با مداد عملاً نمی‌توان هیچ یک از روش‌های دیگر را آغاز کرد؛ زیرا زمانی که شما نتوانید طرح اولیه را پیاده کنید و اصول ساخت حجم و سایه زنی را ندانید فرقی نمی‌کند که از چه ابزاری استفاده می‌کنید؛ چرا که شما هرگز نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت؛ بنابراین توجه داشته باشید که در زمان آغاز یادگیری ابتدا طراحی خود را قوی کنید و سپس به سمت سبک‌ها و ابزار دیگر بروید.

مداد مخصوص طراحی

وسایل طراحی با مداد

اکنون که اهمیت یادگیری طراحی ساده را می‌دانید بهتر است با وسایل طراحی با مداد نیز آشنا شوید. در واقع این وسایل ساده‌ترین و پایه‌ای‌ترین وسایلی هستند که یک نقاش استفاده می‌کند. البته باید از کیفیت وسایل و مناسب بودن آن‌ها برای طرحی که می‌کشید اطمینان حاصل کنید تا بتوانید طرح خود را به بهترین نحو روی کاغذ بیاورید.

طراحی با مداد می‌تواند هم روی کاغذ ساده هم روی انواع مقوا انجام شود. انتخاب نوع کاغذ یا مقوا به سطح شما و نوع طرحی که قرار است پیاده کنید، بستگی دارد. در ادامه به بررسی این وسایل به طور دقیق می‌پردازیم.

مداد

مداد طراحی مهم‌ترین بخش از وسایل طراحی با مداد است و انواع مختلفی دارد. مداد‌ها بر اساس میزان گرافیت موجود در مغز آن‌ها نرم و سخت می‌شوند و همان‌طور که می‌دانید هرچقدر مداد نسبت به کاغذ نرم‌تر باشد اثر بیشتر و پررنگ‌تری از خود به جا می‌گذارد و هرچقدر مداد سخت‌تر باشد اثر کم‌رنگ‌تری دارد.

مداد‌های طراحی در شماره‌های مختلف و به طور معمول سه نوع B، HB و H هستند. مداد‌های HB مداد‌های معمولی هستند که به‌صورت روزمره و در موارد غیر طراحی نیز استفاده می‌شوند. مداد‌های نوع B بسیار نرم هستند و با بالارفتن شماره آن‌ها نرم‌تر نیز می‌شوند. این نوع مداد‌ها برای طراحی از همه مناسب‌تر هستند؛ زیرا بسیار سریع و راحت روی کاغذ می‌نشینند و رد خود را به جا می‌گذارند. برای شروع طراحی یک مداد B6 یا B5 می‌تواند همه آن چیزی باشد که شما احتیاج دارید.

مداد‌های نوع H نیز سخت‌تر هستند و سریع و راحت روی کاغذ رد خود را به جا نمی‌گذارند. این مداد‌ها برای نواحی بسیار ظریف که نمی‌خواهید سیاهی در آن پخش شود مناسب هستند. تهیه یک تراش متناسب با سایز مداد خود را فراموش نکنید.

لوازم نقاشی با مداد

کاغذ طراحی

در میان وسیله‌ها طراحی با مداد نوع کاغذ نیز اهمیت بالایی دارد؛ زیرا تمام آنچه شما به‌عنوان طراحی می‌شناسید تعاملی بین کاغذ و مداد شماست! اگر کاغذ شما سختی کافی را نداشته باشد اثر مداد به‌خوبی روی آن باقی نمی‌ماند و اگر بیش از حد ناصاف و زمخت باشد نیز اثر مداد خوب نخواهد بود.

پاک‌کن

از دیگر وسایل طراحی با مداد که حتماً به آن نیاز پیدا می‌کنید پاک‌کن است. پاک‌کن‌ها انواع مختلفی مانند مدادی، خمیری و معمولی دارند که می‌توانید بر اساس ترجیح خود آن‌ها را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که پاک‌کن‌های مدادی برای نواحی خیلی ظریف بهتر هستند.

محوکن

محوکن‌ها نیز از دیگر وسایل طراحی با کمک مداد هستند که لازم است تهیه کنید. محوکن بر اساس نوع مدادی که استفاده می‌کنید انتخاب می‌شود و انواع مدادی در سایز‌های مختلف دارد، اما اگر در طراحی خود از زغال و کنته استفاده می‌کنید بهتر است محوکن شما از نوع قلم‌مو باشد.

خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر

سایر لوازم طراحی با مداد

لوازم گفته شده از مهم‌ترین وسایل طراحی با مداد بودند و تهیه وسایلی که در ادامه گفته می‌شود اختیاری است. می‌توانید در طراحی‌های خود از زغال و گرافیت به‌صورت پودری یا فشرده استفاده کنید. همچنین در سبک سیاه‌قلم انواع مختلف قلم‌مو مخصوص سیاه‌قلم را نیاز خواهید داشت. داشتن تخته شاسی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا کار را فیکس نگه دارید و روی آن تمرکز داشته باشید.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفته شد فرقی نمی‌کند شما با چه نوع وسایلی نقاشی می‌کنید. وسایل طراحی با مداد همواره لازمه کار شما خواهند بود؛ بنابراین توجه داشته باشید که این وسایل اولیه را از انواع باکیفیت تهیه کنید تا نتیجه دلخواه را به شما بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *